Op zaterdag 16 augustus 2025 vindt de Tweede Scheveningse Orgelwandeltocht plaats. Na het overweldigende succes van de wandeltocht in 2024 laten de organisten Sander van Marion (voormalig organist Bethelkerk) en Bert den Hertog (organist Oude Kerk) opnieuw de orgels van drie Scheveningse kerken horen. Tevens treedt trompettist Pascal van der Velde op in samenspel met orgel.


Route
Om 11.00 uur begint de wandeltocht in de Antonius Abtkerk, Scheveningseweg 235.
Daarna is er gelegenheid voor een speciale ‘orgellunch’ à 10 euro per persoon.
Graag opgeven bij [email protected].
Om 14.00 uur bespelen de beide organisten in dialoog de twee orgels in de Bethelkerk aan de Jurriaan Kokstraat.
Dan volgt om 15.15 uur een korte bespeling door Heleen van Weel op het vijftig jaar geleden in gebruik genomen carillon in de toren van de Oude Kerk aan de Keizerstraat. Daar staan koffie en thee voor u klaar.
Om 15.30 uur wordt de dag afgesloten met een feestelijke bespeling van de beide historische orgels in de Oude Kerk, waarvan het hoofdorgel eind 2024 fraai is geherintoneerd door Sicco Steendam.
Bijzonderheden
In de wandeltocht is speciale aandacht voor ‘80 jaar bevrijding’, en voor de romantische muziek van Eugène Gigout die honderd jaar geleden overleed.
De tocht is een unieke gelegenheid op één dag zowel de orgels te beluisteren als de kerken te bezichtigen. De toegang in de kerken is vrij, wel wordt een vrijwillige bijdrage op prijs gesteld.
Van harte welkom!