Vrijdag 12 december voert het Haags Toonkunstkoor in de Antonius Abtkerk onder leiding van Patrick van der Linden hetWeihnachtsoratorium van Johann Sebastian Bach uit. Aanvang: 19.45 uur.
Uitvoerenden: Haags Toonkunstkoor en Ars Musica Orkest.
Solisten: Nanette Mans, sopraan; Robert Kuizenga, altus; Falco van Loon, tenor; Michiel Meijer, bas-bariton.
‘Jauchzet, frohlocket!’ – Kom en vier het kerstfeest met Bach! Bach componeerde het Weihnachtsoratorium in 1734 voor de kersttijd in Leipzig. Het bestaat uit zes afzonderlijke cantates, bedoeld voor de kerkdiensten op de feestdagen tussen Eerste Kerstdag en Driekoningen. Het Haags Toonkunstkoor brengt u op 12 december cantate 1, 2, 3 en 5, met afwisselend jubelende koren, ontroerende aria’s en levendige recitatieven. De muziek is feestelijk, vol trompetten, pauken en zang, maar ook innig en verstild.
Dirigent Patrick van der Linden, het Ars Musica Orkest, een warm en innemend kwartet solisten en het koor nemen u mee in de betovering van het kerstverhaal.
Voor meer informatie en kaartverkoop: www.haagstoonkunstkoor.nl.
