Dit is een artikel van het bisdom Rotterdam
Parochianen uit Den Haag bezochten dankzij tickets uit Gouda voor het eerst de conferentie.
Op 12 en 13 maart vond de vijfde landelijke conferentie Missionaire Parochie plaats in De Basiliek in Veenendaal. Er waren ongeveer 750 bezoekers, waaronder 120 mensen uit het bisdom Rotterdam. Een aantal mensen was er voor het eerst bij.
Dat geldt onder meer voor twee jonge mannen uit Den Haag, Jelle en Sybren. Hun komst heeft alles te maken met hun nieuwe pastoor, Dick van Klaveren, die afgelopen oktober vanuit Gouda (parochie Johannes de Doper) in Den Haag werd benoemd (parochie Maria Sterre der Zee). Vanuit zijn vorige parochie kreeg hij een bijzonder afscheidscadeau: tickets voor de conferentie, bedoeld om mensen uit zijn nieuwe parochie mee te nemen.
Het cadeau had een symbolische betekenis. “Hij kreeg twaalf plus één ticket, dus kon twaalf discipelen meenemen naar deze conferentie,” vertellen ze. “Met het idee: zo kun je ook in Den Haag vorm geven aan de missionaire parochie en daar ondersteuning bij krijgen.”
Volgens hen is het een bijzonder gebaar van de parochie in Gouda. “Ik vind het eigenlijk een heel mooi cadeau,” zegt een van hen. “Als parochie geef je een andere parochie een cadeau om daar iets op te bouwen, zonder eigenbelang. Je gunt de parochie waar jouw pastoor naartoe gaat het beste en wil daar een impuls geven. Dat vind ik een heel mooi voorbeeld.”
Lees verder op: https://bisdomrotterdam.nl/nieuws/inspiratie-nieuws/met-twaalf-tickets-naar-de-missionaire-parochie

Foto’s; © Bisdom Rotterdam

