Wist u dat…
- u naast uw dierbaren ook de parochie kunt opnemen in uw testament?
- de parochie over ontvangen nalatenschappen géén belasting hoeft te betalen?
- uw vermogen daarom dus 100% wordt geïnvesteerd in de Kerk als netwerk van liefde?
Nalaten aan de Kerk is nalaten aan het netwerk van liefde rond Christus. Het geven bij leven, zoals via Actie Kerkbalans, is een belangrijke bijdrage aan het kerkelijke leven nu. Het geven bij nalatenschap is een bijdrage voor de toekomst. De Kerk inspireert graag met Gods boodschap van liefde óók de generaties die na ons komen.
Lees onder de afbeelding verder
Investeren in de Kerk is hard nodig, we moeten blijven investeren in het opbouwen van een netwerk van liefde. Zo kan de Kerk ook anderen blijven helpen, denk aan het inzamelen van eten en kleding voor hulpbehoevenden en mensen in ontwikkelingslanden. Deze gelovige en sociale inzet is onderdeel van ons als Kerk.
“Het netwerk van liefde is wereldwijd met elkaar verbonden”, zegt bisschop Van den Hende. “We zijn samen Kerk, nu en in de toekomst. De liefde van Christus spoort ons aan (2 Korintiërs 5,14). Nalaten aan uw parochie is daarom het overwegen meer dan waard. Want ook daarmee draagt u bij aan het netwerk van liefde.’’
Heeft u vragen of behoefte aan een gesprek over uw nalatenschap? Dan kunt u contact opnemen met het parochiesecretariaat via [email protected]. U kunt daarnaast ook altijd een gesprek met een notaris aanvragen. Over nalaten aan de parochie is meer te lezen in de brochure ‘Nalaten aan het netwerk van liefde; het overwegen meer dan waard’. De brochure is hieronder te vinden of op rkdenhaag.nl/financiele-steun.
Bron: https://www.bisdomrotterdam.nl/nieuws/algemeen-nieuws/nalaten-aan-de-kerk-advertentie-voor-parochiebladen
Omslagfoto: bisdomrotterdam.nl
